Wednesday, December 22, 2010

Bila Nak Sambung Balik Belajar PhD..


Last Sunday..after dinner…mcm biasa, aku with family semua duk lepak2 tgk TV..
Sedang ralit tgk TV tetibe Cik Leha a.k.a my mum menanyakan satu soalan cepu cemas..
Oppsss..bukan tanye pasal bile aku nak mengandung..


Tapi perkara yg penting gak…dia tanye bile aku nak sambung study aku balik..
Sebenarnye, sebelum kawen aku dh daftar as PhD students di UPM dlm bidang komunikasi..


Dah masuk Sem 1..pastu aku tangguh sbb x leh ikut kelas dia yg buat waktu working hours..
Sbb aku kan keje..kelas plak kul 10 am smp 2 pm..seminggu 3 hari..
Mane nak dapat aku lari2..
So, aku wat keputusan tangguh pengajian..waktu tu dlm bulan 12 2009..
Skang nie dah Dis 2010..maksudnye..aku dh miss 2 sem..tp x sambung2 lagi..alasannye ialah:
  • Baru kawen- nak adjust masa n keadaan
  • Tukar keje baru- kebetulan bulan 5 dulu aku tukar ke company ‘Bintang’. Alasan sama gak…nak adjust masa n keadaan.
  • Tak cukup duit nak bayar yuran- malas nak pinjam PTPTN dah..nak guna duit sendiri..tp berkurun la nak tunggu aku kumpul duit..

    Mengikut alasan2 itu..maka itulah sebab aku nak tangguh setahun pengajian aku..Kalau ikut syarat, aku x leh tangguh lebih 2 sem..aku akan digugurkan dr pengajian..Jadi, rasanye skang nie status aku mesti dah gugur dgn sendiri as PhD students UPM..

    Jauh disudut hati nie..Aku memang rasa nak sambung belajar PhD balik tapi rasanya mengambil masa kot sbb dah makin banyak komitmen lain n aku nak kukuhkan keadaan di ofis baru. Kat opis baru x leh la wat pandai2 cam kat tempat lama..nak cari naas tu namanye.. harap jangan berkubur je semangat nak belajar ni.

    Ecah..Chaiyok..Chaiyok!!!

No comments:

Post a Comment