Wednesday, December 22, 2010

Kaki Shopping...

Salam..u ollss bt ape tu??
Memandangkan sy dah settlekan keje n kami baru habis dateline magazine..
Masa2 sy skang, sy habiskan dgn update blog nie..
Heheheh..mati kalau boss tau!!!
Ye la, sebelum2 nie..susah gak nk update blog..
Jadi, sy nak gunakan masa yg ade nie tuk blogging..
Nak cite pasal tabiat i yg kadang kala boleh memberi kesan -tive..


Ye, tuan2 n puan2..abg2 n adik2 serta kakak2 sekalin..
Sy ni ada 1 masalah besar..
Masalah saya ialah..sy x boleh ade duit lebih sikit..
Mula la nak menghabiskan duit yang ada..
Pening kepala en hubby sy tgk perangai sy..

Alkisahnye..
Duit gaji n duit cik bon yg sy baru dapat..
Sudah pon sy kuarkan utk bershopping..
Dah 2 hari berturut2, aku angkut adik2 aku n mak pak aku kuar..
Kami gi Jusco, gi Mydin, gi Mines..
Shopping beli barang2 rumah, kelengkapan sek adik2..
Gi tgk wayang..gi beli kasut..gi beli baju..gi makan Johnny's..

Hurmm...habis aku borong..semua barang yg nampak depan mata..
Cepat2 aku zass..masuk dlm troli..smp adik2 aku tegur la..

Ishhhhh....issshhhhh...x patut betula kan kenkawan..
Ni la amalan yg x patut dicontohi..
Jadikan la pengalaman sy nie sbg iktibar..

Jadi, bile balik semalam..aku tgk la ape yg aku beli..
Mak i...byk gak..dari kelengkapan rumah, brg peribadi, rak barang aku beli,
Hurmmm..kaya tokey2 Jusco, Mydin n Mines..
Tp aku pikir2 balik..semua nie aku beli adalah keperluan..bukan saje2..
Semua nie aku akan guna..
Pastu hubby pon pesan..lepas ni no beli2 brg lagi..
Settle semua brg..end off Jan baru la leh shopping balik..
Hubby i pesan, duit balance yg ade masuk ASB je..n repair kete..
Jadi, duit tak la dibazirkan dgn benda yg x sepatutnye..
See..my hubby pandai berjimat cermat..sib baek i ade dia..
Hasil shopping duit gaji n cik bon..
Hasilnye..bile lagikan!!!
2 pasang kasut, 3 pasang baju baru, 2 helai seluar baru..
1 handbag, 1 perfume..barangan makeup..dll (byk barang lagi nie)..
To my hubby..this coming weekend nak belanja dia kasut baru..
Mane leh aku je ade brg baru..dia pon mesti nak merasa gak..
Ok ayang..turn u this weekend ek..tunggu...

No comments:

Post a Comment