Wednesday, October 6, 2010

WRT masuk klinik...

Hari nie..first time dlm sejarah..nak gi keje tibe2 tengok tayar pancit...OMG!!!!! What to do sbb en hubby plak dh pegi keje...kesian baby WRT sy..sakit kaki ye..

Hurm..sambil tengok tayar yg pancit tu..sambil tu aku ngomel sensorang..asal la semalam x perasan pasal tayar kete pancit...maybe sbb balik mlm..so ku x perasan pon tayar yg pancit..

Lagi tension bila ade plak mak cik2 jiran yg duk dtg tegur n ngomel2..hurmm nak bt camne mak cik oiii..sy x perasan..tanpa pikir panjang..terus ku msg Zu (rakan sekerja a.k.a membe kat opis)..nasib baik dia pon otw ke office..haaaa..selamat aku ari ni....

Sampai je office, terus msg mr hubby...cakap tayar pancit..so hubby call balik n pujuk2 itik diriku yg serba tak kena ini..hehehe...lega la sikit...

Balik opis pon Zu yg anta balik...bagus betul dia..memahami kenkawan yg ade masalah..hehehe.
Sampai je umah..ku jenguk gak baby WRT yg ku letak kat tepi jalan..sambil tu duk pikir..siapa nak ikut aku gi klinik baby WRT a.k.a bengkel kete la..Alhamdulillah..adik ipar ku, Ami ade di rumah..tanpa berlengah, ku pon mengajak dia ke klinik baby WRT..dia plak dengan pantas cakap.."jom kak aishah kita gi, aye x gi keje lagi nie..sementara ada masa..jommm..."
aaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh...leganye..

Di bengkel..kami pon check semua tayar..ade satu perkara yg mengejutkan aku..keempat2 tayar baby WRT telah rosak, botak n x selamat lagi utk digunakan..terkejut gak aku mendengarnye..setelah dinasihatkan oleh Ami n mekanik tu, so aku ambil keputusan utk tukarkan semua tayar kepada tayar baru..cepat2 kol en hubby..inform dia la..mane tau kang dia marah plak..setelah bersembang ngan Ami, hubby pon bg green light..

Akhirnye..baby WRT dapat tayar baru.....mesti best kalau kuar jenjalan lepas nie kan..maklum la dapat kasut baru...weeweeeeweeeeeeeee...

No comments:

Post a Comment