Sunday, September 26, 2010

Sesi memperkenalkan diri...

Merujuk kepada perkara di atas; wahhh..skemanye ayat..bunyi cam formal la sgt..hehehe...bukan ape..entry kali nie ku nak cerita sikit la pasal diri ku ini..sbb mungkin ade yg sudi nak berkenalan ngan ku..salam perkenalan ku hulurkan..

Memandangkan blog ini merupakan blog peribadi ku..jadi tidak salahnye jika ku berkongsi maklumat dan kisah diriku ini..kepada yg x suke..harap jgn teruskan membaca ye..buat sakit mata je nnt..hehehehe..gurau jer..jgn marah ek..i'm sorry (mengajuk ayat peserta raja lawak-amir)..

Aku dilahirkan pd bulan Januari 1984 di Ipoh, Perak, merupakan cahaya mata sulung bagi pasangan En. Shahbani (abah) & Pn. Zaliha (mak)...tetapi membesar di Hulu Kelang n Ampang, Selangor. Membesar dlm keluarga yg sederhana saja dengan ditemani oleh 3 adik-adik yg banyak ragamnye..Mereka ialah Muhamad Alif (Alip-21 taun), Zahura (16 taun-Ura) n Ruzaini (Zaini/Ruzai- 14 taun)..

Waktu zaman kanak-kanak riang (memori waktu sekolah rendah)..aku rasa, aku ni macam semua org la..duk main pondok2, batu seremban, main getah..masuk longkang, mandi jeram, main mercun, main pasir, dan semua aktiviti yg sewaktu dengannye..

Zaman 1990-an dulu..diriku ni..kira nakal gak la...kena rotan, baling ngan periuk, kena bedal ngan penyapu n dipukul ngan dahan pokok jambu..itu adalah perkara biasa..hehehe..boleh tahan gak minah nie ek..kawan2 aku waktu tu..Mega, Liza, Shikin, Nabila, Udin n Ayu..waktu ini kami sekeluarga tinggal di Jln Dato Abu Samah, Kg. Pasir Hulu Kelang..dari aku darjah 1 smp la tingkatan 5...

Meningkat alam remaja..lepas SPM seingat ku..kami sekeluarga berpindah..masa nie..zaman teknologi canggih baru je wujud..ku ingat la..time tu abah sorang je pakai handphone..tu pon yg besar gile..bila berpindah, aku ngan membe2 aku terputus hubungan..kami berjumpe just time raya je..tu pon x semua..tp rumah diaorang tetap di tempat sama..mane yg berpindah je ku x dpt kesan ke mana mereka menghilang..

Zaman belajar SPM..memang best sgt..mcm2 perkara aku belajar..kawan pon ramai..keputusan SPM pon x mengecewakan...n time nie dah belajar2 bercinta..cinta monyet la katankan yg terlerai di tengah jalan...hehehe...time ini, aku bt sikit transformasi..ku ni sememangnye dikenali dengan gadis bersusuk tubuh gempal..mungkin nie menyebabkan semua org mesti ingat kat aku..smp satu ketika..ku nekad berdiet sbb x tahan diejek oleh teman2..dlm 3 bulan turun 20 kg..semua org terkejut beruk..balik kg..terus glomor gile..semua pakat duk tanye..tp semuanye x bertahan lama..akibat leka, berat badan kembali kpd keaadaan asal (gempal) sehingga la sekarang..kuikuikui..tu la akibat tidak berwaspada...

Lepas SPM, aku sambung amik STPM...saat tu paling x boleh blah dlm idup n akan dikenang smp bila2..makne taknye..kawan2 yg len semua dpt masuk Uitm (zaman tu, kira best la dpt masuk uitm..kira semua org pandang la)...aku bukan x dpt..tp dapat kat cawangan Uitm Miri/Sandakan x salah aku..utk diploma dalam pengajian busines..memandangkan ku nie anak sulung..n x berani mak n abah lepaskan..so, say sayo nara je la..

Zaman belajar STPM memang best..sbb sekolah baru n kawan2 baru, kami sekeluarga duk kat Ampang..sesi persekolahan berjalan seperti biasa..walaupun x glamor kat sekolah..tp ku adalah seorang pelajar kebanggaan n wanted cikgu2..hehehe...time nie..semua jawatan ku rembat..presiden ke..naib president ke..AJK biasa ke..if org calonkan..mesti ku x menolak..suke gile bila dpt wakil sekolah...kira time nie memang menyerlah la keotaian ku..hahaha...atas usaha keras selama 1 1/2 tahun, keputusan STPM aku boleh tahan la, cemerlang la jugak (mak n abah pasti berbangga)...

Ini je yg nak cite tentang kehidupan waktu sekolah..inilah antara sekolah kebanggaan ku..
Darjah 1-6 = SRK Hulu Kelang
Tingkatan 1-5= SMK Lembah Keramat 2
Tingkatan 6=SMK Hulu Kelang.

Akan ade cerita2 menarik lepas nie..nantikan saje kemunculannye...

No comments:

Post a Comment