Tuesday, September 28, 2010

Zaman bercinta...

Bila bercakap pasal zaman bercinta, aku tersenyum sendirian..best sebenarnye menyingkap kisah percintaan zaman dolu2 nie..hehehe..just sbg kenangan tak de lebih dr tu..harap2 en hubby yg membaca entri nie x kecil ati n terasa sbb i always lurve u sorang je..sumpah i tak tipu...hehehe...sudah termaktub sy sudah pon menjadi isteri kpd mohamad zafri miswan..harap ikatan suci kita ini dipanjangkan jodoh untuk selama-lamanye...

So, dlm bab cinta cinton ni..kita cerita ikut berperingkat2 la ek..

Waktu sekolah menengah-org bercinta sinonim dgn panggilan cinta monyet...so, memang begitu la..bf aku time tu nama dia Mohamad Azmie Yusof (Azmie)..budak Taman Permata, Hulu Kelang..kami 1 kelas waktu form 4 n form 5...perkenalan mula2 sbg rakan sekelas..akhirnye, atas usikan kenkawan..menyebabkan kami ade feeling..kelakar bila pikirkan hal nie..maklumla time darah mude..dia seorang yg caring n pendiam..dia ikut je ape yg aku cakap..alhadullillah x de benda buruk berlaku pd kami (no touching2 ek)..bg aku dia budak baik..masalahnye terlalu baik tu la bt aku rimas skt..n paling x boleh blah..dia tu cemburu yg amat sgt..susah la gua mau bt ape2..sering diperhatikan n dikawal..kalah mak n abah plak..

So, after dapat result SPM kuar..aku minta putus (dengan cara baik)..aku ingat lagi, time tu bulan puasa, dia tanye aku-"Awak, macam mane ngan hubungan kita??"-Azmie...Aku menjawab-"Saya rasa, saya lebih suke keadaan hidup bersendirian la.."
Azmie-"Ok..sy faham..."(talian terputus).
15 selepas itu, aku dapat kad raya yg diposkan oleh Azmie, beberapa hari sebelum tu..kad raya besar punye..tibe2 ade rase kesian plak kat dia..tp nak wat camne..memang aku x boleh tersukan hubungan itu..

Azmie dah pon berkahwin skang..n dia kawen awal sikit dr aku..kami rajin gak bersms..dulu la..skang nie dia senyap je..so malas nak kacau..guess wat??aku yg kenalkan wife dia skang ngan dia..sbb wife dia tu my coursemate (Ayu-budak komunikasi UKM gak)..tengok baik x aku??carikan gf utk ex-bf...skang dah selamat pon mereka..

Lepas tu aku dah x bercinta smp la masuk UKM..sbb aku rasa, jadi single lagi best..x perlu nak jaga perasaan org lain..fokus pd kehidupan sendiri je..namun, kadang kala pasti hati tu berbisik ingin berteman..

Masuk je alam universiti, aku masih solo..walaupun ade teman tp mesra..orang kata kalau x de jodoh..kita wat macam mane pon x menjadi..dengan teman tp mesra tu, walaupun aku bukan gf mamat tu..tp dia layan aku saling x tumpah cam gf dia..kecoh gak la..sbb semua org ingat aku nie special gf mamat tu..walaupun kadang kala tindak tanduk n perbuatan aku n mamat tu menunjukkan yg kami memang ade ape2..aku just berserah pd takdir n tak push pon mamat tu..aku pon ade prinsip sendiri- kalau kita syg org tu, kita lepaskan dia, jika dia dtg semula pd kita, memang dia dicipta utk kita..tp kalau tidak..lupakan saja dia..

Dari degree sampai alam awal amik master, aku masih bergerak solo..byk sebab aku rasa ramai lelaki yg x mau dekat dgn aku- 1: mungkin sbb keadaan fizikal aku yg x berapa menarik n tertarik (maklum la, semua lelaki menginginkan gf yg cantik), 2- aku nie tertalu byk komitment n tanggungjawab (biasa di alam kampus la nak merasa semua nie..sibuk ngan kolej, program, kadang kala masa dengan diri semdri terbatas), 3-sbb aku nie pandai sgt(lelaki takut dgn perempuan bijak2 nie..tak nafikan la..kebijaksaan aku agak terserlah- dari segi akademik n sahsiah..aku x penah gagal utk capai pngk 3.50 setiap sem)..

Sehinggalah aku berusia 25 tahun mcm tu..tibe2..ade seorang hamba allah nie, duk sms n kol aku..mula2, aku ingatkan kenkawan yg nak main2..puas la berteka-teki, siapakah jerangan lelaki itu..tp dia seperti seorang yg penuh berahsia..so, malas la nak layan..seingat aku tarikh hamba allah tu hubungi aku ilah pada 16 Ogos 2008 (hari nuzul al-Quran)..

hurmm..sakit plak tangan menaip nie..ape kata next entry aku cerita plak pasal hamba allh yg aku sebutkan tadi..sehingga berjumpa lagi..terima kasih krn sudi membaca..

No comments:

Post a Comment