Thursday, September 30, 2010

Siapakah hamba Allah itue...

Kali nie, aku nak sambung cerita tentang hamba Allah yg aku cite duk contact aku pd hari nuzul al-Quran 2008 (x silap aku, hari tu bulan puasa)..at first, aku ingat si hamba Allah nie adalah di kalangan kenkawan aku sendiri..seorang lelaki yg suke kacau2 perempuan..sebelum2 nie pon, aku byk dikenakan dgn gaya seperti ini..org kol..duk kacau2..cakap nak berkenalan la..ape la...so, bila si hamba Allah nie call n msg, n no telefon dia x familiar bg aku..aku malas la nak layan..

Entah kenapa..lagi aku x layan..hamba Allah nie x lagi dia duk sibuk kacau...dari pagi smp la nak berbuka...pastu aku dah penat nak mengelak...aku pon jawap la call dia n dari situ kami berbalas msg..tp waktu tu aku x pikir ape2 lagi..sehinggalah lebih kurang dlm seminggu selepas tu, mamat ni tetibe je ajak aku kuar...aku pon pelik..dlm ati aku, aku pikir..pehal plak mamat nie..x de angin x de ribut nak ajak kuar??dia ajak aku berbuka puasa sekali..waktu tu plak aku sedang keje kat KL..tengah shoot fesyen wedding Arma wedding couture di studio utusan...

Mula2 aku x berminat nak pegi...tp, bila nak abis keje tu, aku pon pikir..better la aku gi..sekurang2nye leh la kenal ngan siapa aku duk bersembang n bermsg tu..so, dengan rasa pasrah n x bt ape2 persediaan..pakai lak bj kurung n x bermake-up sgt..aku redah je..dengan membawa sekeping hati ini..kami berjanji berjumpa di LRT Masjid Jamek kul 5.30pm..cadangannye nak berbuka di Central Market saje..

Namun, belum ape2 lagi..si mamat nie bt aku angin..boleh plak dia dtg lambat..dekat 6.30 baru dia smp..katanye, keje last minute...aku punya la angin..tp malas nak tunjuk..bg sesetengah org, mesti dah angkat kaki time tu..tp aku x tau la kenapa aku leh menungu n still menunggu...

Pastu, dlm 6.30 tu..dia cakap dia dah smp di LRT Masjid Jamek..dia cakap..dia x namapak pon aku..aku pun cakap..aku pon x nampak di mana dia..kami siap cakap, pakai baju warna ape n macam mane ciri2 fizikal kitaorg..hehehe...duk pusing kiri..duk pusing kanan..x jumpe gak..
Lastly, dia plak suh aku berjalan n melintas jalan..dia duk bg direction kat aku..suh jalan terus n pandang bangunan atas..rupa2nye..dia dah nampak aku dr jauh..tibe2 si mamat tu muncul depan mata aku..punye la aku terkejut..dalam hati, oohhh..ni rupenye mamat tu...eksennnn je lebih..poyo..kami pon berjalan kaki bersama ke CM...kami berjalan dengan lajunye sbb dh kul 6.40 ketika tu..

Sampai kat CM je..kami terus ke food court n pilih juadah berbuka..time tu masing2 buat hal masing2..just sembang2 manja je..ye la..malas plak aku nak bising n tunjuk taring..aku plak, duk senyap je..x byk ckp sgt..aku byk mendengar dr bercakap..mamat tu duk bercakap pasal tu nie..aku layan je la..smp habis makan..lepas tu..dah x de benda menarik nak cakap..kami pon berjalan sama naik LRT utk pulang ke rumah masing2...

On the way balik ke rumah..aku duk pikir dlm tren..kenapa la aku nak sgt jumpe mamat nie..duk pikir lagi..ape yg best sgt berbuka ngan dia..n aku rasa..mamat ni bukan dlm list org yg aku suke..so..dlm sehari dua lepas tu, aku abaikanlah segala call n sms mamat tu..hopefully dia paham yg aku x berminat nak layan dia..kuikuikui...So, skang nieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Hamba Allah itu = Mamat nie = Mohamad Zafri a.k.a. Abanz = En hubby ku...suami ku yg tersayang..

******************************winkwinkwinkwink**************************************

No comments:

Post a Comment